Çağrı merkezimiz 22:00’a kadar açık!

Dalyan Muğla’nın Ortaca ilçesine bağlı sessiz sakin, huzur dolu bir tatil beldesidir. Yemek sonrası yapılan akşam yürüyüşlerinin, tekne turlarının, şifalı suların, çamur banyolarının biricik adresidir. Akdeniz’in en güzel yeşili ve mavisiyle burada karşılaşırsınız. Dalyan Nehrinin dinlendirici manzarasına karşı yudumladığınız kahvenizde bizi hatırlamanız dileğiyle…

Öncelikle Dalyan’a ulaşımınız çok kolay; Dalaman havalimanı buraya sadece 1,5 saat uzaklıkta.

Gelir gelmez ilk yapmanız gereken şey balkonunuza veya terasınıza çıkıp derin bir nefes almak, tatilde olduğunuzu hissetmek.

Dalyanda gezilecek, görülecek o kadar yer var ki, nasıl yapsak da 3 güne sığdırsak diye düşünüyoruz.

1.GÜN

Sabah kuş sesleri ile uyandıktan sonra, bahçede pembe begonviller eşliğinde uzun sohbetli kahvaltının ardından, değerli vaktimizi kaybetmeden yola çıkıyoruz... İçimizde bitmek bilmeyen tatil heyecanını daha fazla durduramıyoruz ve herkesin dilinden düşüremediği İztuzu Plajı için yollardayız. Eğer özel aracınız yoksa bu kısa yolculuk için toplu taşımayı da kullanabilirsiniz. Tatlı su ile deniz suyunun tam ortasında dar ama upuzun bir plaj düşünün.

Bir tarafı, isminden de anlaşılacağı gibi tuzlu Akdeniz suyu, diğer tarafı ise tatlı su.  Kumsalında ise caretta carettalar geziniyor, bir insan daha ne ister! Ne kadar yürüseniz de bitmeyen, sanki siz yürüdükçe arkadan ekliyorlar gibi upuzun, incecik kumdan oluşan plajları seviyorsanız İztuzu'na bayılacaksınız. Çocuklu ailelere tavsiyemiz bu noktada şudur; kumdan kale yapmak için çok elverişli bir plaj burası. Oyuncaklarınızı alın ve gerisini düşünmeyin. Plaja akşam 20:00 dan sonra giriş yasak, sebebi ise bu saatten sonra Caretta Caretta’ların kullanıyor olması.

İztuzunu bu kadar güzel yapan şey ne diye yolda konuşurken, şunu fark ettik, bu kadar doğal ve bozulmamış bir yerde mutlu olmamak ve gülümsememek elde değil😊 Daha ilk günden Dalyan tatilimiz bizi mutlu etmeye başladı.

Deniz sığ ve kum, hafif dalgalı, öğlen saatlerinde bu kadar sakinse sabah saatlerinde nasıl olur düşünemiyoruz. Kimsecikler yok iken çarşaf gibi denizde sadece siz ve kaplumbağalar. İşte tatil budur!

2.GÜN

Güneşin ışıkları içimizi ısıtıyor, arada bir hafif rüzgarla tuzlu denizin kokusu burnumuzda. Dalyan tatilini planlarken bu kadar güzelliklerle karşılaşacağımızı düşünmemiştik ama şimdi ise ayrılmak istemiyoruz.

Bugün ise kahvaltımızı Kaya Mezarlarına karşı yapalım diye düşündük. Kalabalıktan dolup taştığı zamanlarda bile sakinliğini koruyan Dalyan’ın Akdeniz’in incisi olduğuna karar verdik. Tabii ki Carettalar’ın da tercihi olması bizi etkiledi😊

Kaya Mezarlıkları, nehrin kenarında otururken veya yolda yürürken bile rahatlıkla görebileceğiniz bir yerde, dağın içine oyularak M.Ö.4.yy’da yapılmış. Eskiden inanışa göre, önemli insanların ve kralların mezarları Tanrıya yakın olsun diye yukarılara, dağlara yapılırmış. Kaya mezarlarına çıkmak isterseniz, antik tiyatro tarafından çıkmanızı tavsiye ederiz, çünkü diğer taraf dik bir uçurum…

Öğle yemeği için her yerde gördüğümüz Mavi Yengeçten tatmak istedik, burası adeta bir tatil cenneti, Nil kaplumbağaları ve 180’e yakın kuş çeşidiyle insanı büyülüyor.

Akşama doğru, çamur banyosunu deneyimlemek istedik. Dalyandan kalkan teknelerle veya turlarla katılabileceğiniz bu etkinlikte hediyelik eşyalar ve doğal ürünler alabileceğiniz kocaman bir mağaza mevcut. Çamurun cildinize iyi geleceği ve minerallerin vücudunuza faydalı olacağı söyleniyor…  Denedik, beğendik, evde yapmak için küçük boyutlarda kil maskesi aldık.

3.GÜN

Dalyan’da gezerken her yerden sazlıklar çıkıyor, birkaç tane hatıra fotoğrafı çekelim derseniz, size harika bir önerimiz var, Sülüngür Gölü. Zaten fotoğraf sanatıyla uğraşanların uğrak noktasıymış.  Çevresindeki restoran ve kafelerde bu muhteşem doğaya karşı, yöreye özgü yemeklerden tadabilirsiniz.

Sonra son günün anısına dedik ki, bu kadar eğlendik, gezdik, gördük biraz da heyecan olsun diye Dalaman Çayında rafting yapmaya karar verdik. Turkuaz rengindeki su, söylenenlere göre hep ılıkmış. Çay’da farklı zorluk dereceleri mevcut, bu sayede canınız hangisini istiyorsa onu seçiyorsunuz. 26 km boyunca adrenalin dolu anları doruklarda yaşadık. Son günümüzü böyle sonlandırdık.

Tatiliniz süresince Dalyan’da en huzurlu anları kendi evinizin konforunda yaşamak için Hellovillam’ın Dalyan Kiralık Villalarını inceleyebilirsiniz. Geniş bahçenizde mangal yapabilir, size ait havuzu istediğiniz zaman kullanabilirsiniz. Dalyan kadar özel bir yerde doğanın dokusunu hissedeceğiniz tatilinizde villada konaklayabilirsiniz. Kiralık villa seçeneği Dalyan gibi sakin yerlerde çok mantıklı çünkü sanki tatilde başka bir yerde değil de evinizde kalıyormuşçasına rahat edebilirsiniz.

Yolunuzun Dalyan’a düşmesi dileğiyle…